Wrocław zachwyci każdego, to pewne. Rynek z charakterystycznymi kolorowymi kamienicami oraz piękna ceglana Starówka mają swój niepowtarzalny klimat. A co powiecie na Wrocław okraszony kolorowymi lampkami, przyozdobiony błyszczącymi choinkami i pachnący grzanym winem? Taki właśnie zastaliśmy podczas naszego weekendowego pobytu w trakcie Jarmarku Bożonarodzeniowego.

Oto 7 miejsc, które trzeba we Wrocławiu odwiedzić zimą:

Rynek i Jarmark Bożonarodzeniowy

Wielobarwne kamienice (których jest aż 60!) tworzą wprost idealne tło dla świątecznych straganów ustawianych na rynku w czasie Jarmarku Bożonarodzeniowego. Wydarzenie to jest bardzo popularne i przyciąga turystów z całej Polski, a także pobliskich Czech i Niemiec. Aby cieszyć się więc widokiem pięknych kamienic oraz spokojnym spacerem po Jarmarku, warto wybrać się tam w tygodniu. Niestety w soboty i niedziele panuje tam istne szaleństwo.

Podczas Jarmarku można zaopatrzyć się w regionalne przekąski oraz rękodzieło. Oczywiście głównym punktem każdego spaceru jest wino grzane, serwowane tu w różnych smakach.

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikOstrów Tumski

Jedno z miejsc, które zrobiło na mnie największe wrażenie. Jest to najstarsza część Wrocławia. Niegdyś Ostrów był wyspą na Odrze, jednak po dziś dzień prowadzi do niego Most Tumski, często nazywany mostem zakochanych. Tylu kłódek z inicjałami zakochanych nie widziałam chyba jeszcze nigdy!

Po Ostrowie Tumskim spacerowaliśmy wieczorem, kiedy rozświetlono już ozdobne światełka. Gdzieś z pobliskiej uliczki rozbrzmiewała muzyka ulicznego grajka, a my skierowaliśmy się w stronę monumentalnej Katedry, która robi wrażenie również wewnątrz.

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikHala Targowa

To targowisko, na którym znajdziemy warzywa, owoce i przyprawy o jakich tylko zamarzymy. Hala jest jednak również cennym zabytkiem Wrocławia. Ta ogromna, żelbetowa budowla ma już przeszło 100 lat. W czasie naszej wizyty trafiliśmy na mini targi rękodzieła, zlokalizowane w górnej części Hali. Nie byliśmy jednak jedynymi turystami. Ponoć Halę Targową odwiedza dziennie nawet 35 zorganizowanych wycieczek!

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikChleboteka

Chleboteka pachnie świeżym, ciepłym chlebem. W chłodny dzień warto wpaść tu na małą przekąskę. Chleboteka we Wrocławiu mieści się na ulicach Ruskiej i Tęczowej. W tej drugiej, w soboty do godziny 13:00 można podglądać pracę piekarza.

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikNanan

Nanan to współczesna cukiernia, która skradła moje serce. Takiego kosmicznego połączenia nie zastałam jeszcze nigdzie. Wspaniały, bardzo oryginalny, różowiutki wystrój lokalu sprawia, że wchodząc tam, czujemy się jakbyśmy przenosili się do miejscówki z zagranicznego magazynu. I nic w tym dziwnego! Nanan doczekał się już nawet wyróżnienia w albumie Coffee Love. Cafe Design & Stories. Witryna ze słodkościami, usytuowana jest na środku pomieszczenia, więc można poczuć się jak u jubilera. I to nie byle jakiego jubilera, bo cudeńka za witryną są naprawdę zachwycające. Są to małe, słodkie dzieła sztuki, którym nie sposób się oprzeć. Nanan to dla mnie obowiązkowy punkt podczas wizyty we Wrocławiu.

Wrocław przewodnik

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikAfrykarium

Jeżeli jedziecie do Wrocławia z dziećmi, warto zabrać je do Afrykarium. Jest to połączenie oceanarium i ZOO w zadaszonym obiekcie. Dzieci zachwycały się ogromnymi akwariami pełnymi egzotycznych ryb, a na mnie największe wrażenie zrobiły hipopotamy i manaty.

Wrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikWrocław przewodnikDrzwi i krasnale

Chyba każdy wie, że Wrocław słynie z krasnali ukrytych w przeróżnych zakątkach Starówki. Wiele osób decyduje się na zabawę w odszukanie ich wszystkich. Mnie jednak zachwyciły kolorowe drzwi i zdobne portale, których we Wrocławiu również jest niemało. Oto kilka moich zdobyczy, przyznajcie, że są piękne!